Dorpshuis Nieuw Calvaria

Hooilandseweg 18 - Roodeschool

Gebruikers dorpshuis

Thuiskamer
    De thuiskamer is een plek waar je jezelf kunt zijn, waar je iets kunt komen halen zoals gezelligheid en een lekkere maaltijd. Je kunt ook iets brengen, namelijk jezelf! Je vindt er ook andere dorpsbewoners en bevlogen vrijwilligers. Voel je thuis en wees welkom!

Wat kun je verwachten van Thuiskamer:

* Tijd voor een praatje en een luisterend oor
    * Jij bent aan zet! Wat zou je willen leren, weten, doe? Vraag het ons en we denken met je mee. Misschien kunnen we daarin iets voor elkaar betekenen.
    * Heb je een (hulp) vraag, we kunnen je in contact brengen me de juiste personen.
    * We bieden gezellige ontmoetingsplaats voor jong en oud.
    * Ben je veel alleen en wil je dat niet langer? Kom langs en ontmoet anderen. Je bent van harte welkom!
    * Ben je niet alleen maar wil je anderen ontmoeten. Je bent hartelijk welkom!
    * Ben je ergens goed in en wil je het anderen leren? Geweldig! Wij willen je graag leren kennen!
    * Een gezellig, bruisend hart van het dorp.

Wanneer? Elke vrijdag van 10:00-13:00 uur

Perron 18
    Dit is de nieuwe naam voor een ruimte wat wordt gehuurd door stichting dorpsbelangen Roodeschool. De naam komt van het nabijgelegen station en het vroegere locomatief draaischijf wat nu de prachtige parknaam Lösploats heeft gekregen. Er worden in perron 18 diverse activiteiten georganiseerd, zoals workshop, lezingen en dorpsdiners. Hou de socials in de gaten.
    Stichting Dorpsbelangen Roodeschool is een vaste gebruiker van het dorpshuis. Jaarlijks terugkerende evenementen zijn: feestweek, Neut'n schait'n, Sinterklaasfeest en  Pietendisco.
    BDS maakt wekelijks gebruik van de grote zaal van het dorpshuis. Elke dinsdag wordt er geoefend en kan je binnenlopen voor meer informatie over deze schietvereniging.